7 Mayıs 2011 Cumartesi

İğne oyası takı yapılışı

İğne oyası takı yapılışı

İğne oyası takı yapılışı



Arkadaşlar iğne oyası takı yapılışını anlatmaya çalışıcam ama bilmiyorum nekadar anlaşılır olucak ,bu takı yapışının anlatımı düşündüğümden de karışık  oldu ama öğrenince yapması okadarda zor diyil çokda eğlenceli benim çok hoşuma gidiyor , şimdi elimden geldiği kadar anlatıcam umarım anlayabilirsiniz biliyorsunuz anlamadığınız kısımları bana yorum yoluyla sorabilirsiniz .

Öncelikle ilk başlayışı iyi anlamamız gerekiyor.

Önce kolyenin boru ipini yapıyoruz. 
İpi işaret parmağımıza birkere doluyoruz.


Sonra iki ipin altından iğnemizi geçiriyoruz.

 

Yani bildiğimiz  düğüm gibi düğüm yapıyoruz .



Bu şekilde ğüğüm oluşuyor.



İpi parmağimizdan hiç çıkarmadan zürafa yapıyoruz , tabiki düğümlerimizin çok sıkı olması gerekiyor ipin üzerinde olduğu için düğümler daha kolay gevşeyebiliyor.



Dört zürafa olunca parmağimizdan çıkarıyoruz.


İğnemiz olduğu ip diyilde başladığımız boş ipi tutup sıkıca çekiyoruz.



Zürafaları bu şekle getiriyoruz zürafalar minnazık pırpır şekline geliyorlar resimde büyük gibi çıktı sizin yaptığınız dahada minik durucaktır olması gerekende odur.



Burda zürafanın başına çıkıyoruz düğüm yapıyoruz.



Sonra diğer zürafaya geçiyoruz.


Buşekilde bütün zürafalara geçip güğüm yapıyoruz.


En son zürafayla en baştakinin arası baya uzak kalıyor.


Biraz sıkarak yaklaştırıyoruz başladığımız yere düğüm yapıyoruz.





Ve aynı şekilde yaptığımız geçişlerin üzerlerine batarak  döndüre döndüre zürafa yapmaya devam ediyoruz, döndükçe boru şeklinde uzuyor.



Borunun ezilmeinden korkmadan buşekilde sıkarak düğümlerimizi sıkabiliriz.








Bu şekilde devam ederek boruyu botnumuza göre olanakadar yapıyoruz.


Şimdi çiçeğin en alt katını yapıoruz.
Bayağı uzun bir ip bırakıyoruz



Yine aynı şekilde barmağımıza dolayarak bir düğüm yapıyoruz.







Altı zürafa yapıyoruz.




Yine aynı şekilde uzun bıraktığımız ipi çekiyoruz.






Her zürafanın üzerine düğüm yaparak bütün zürafaları dönüyoruz.



Altı tane geçiş yani yaprak yapacağımız yer oluyor




Yaptığımız geçişin üzerine dört pırpır yapıyoruz ters düğümle en baştaki pırpıra geçiyoruz.



En başta aynı yere batarak bir pırpır yapıyoruz buna artırma deniyor ve son pırpıra kadar zürafa yaparak gidiyoruz.




En son pırpıra da babattığımız yere batarak bır pırpır yapıyoruz yanı burada da artırıyoruz.



Tekrar tes düğümle başa geliyoruz ve aynı işlemleri tekrarlayarak artırarak devam ediyoruz.


Beş sıra artırarak çıktıktan sonra artırmadan zürafa yapmaya devam ediyoruz.







Dört zürafa kalınca bırakıyoruz , bu şekilde butün geçişlere  yaprak yapıyoruz  Altı yapraklı çiçek oluyor.




Kenarlarını beyaz iple zürafa yaparak dönüyoruz.



Bu şekilde ikiye katlıyoruz.


iğneyi geçirip düğüm yapıyoruz.





Bitmiş halini çekmeyi unutmuşum burdan bakabilirsiniz  bu şekilde oluyor



Çiçeğin ikinci katı.
Bunuda aynı şekilde başlıyoruz bunun zürafası dörttane oluyor



Bunun pırpırını üçtane yaparak başlıyoruz aynı şekilde iki yandan artırarak üç sıra yapıyoruz.



Beş yaprağıda aynı şekilde yapınca zürafa yaparak dönüyoruz aralardan zürafa yaparak birbirine bağlıyoruz.



Bu şekle gelmesini sağlıyoruz.






Son zürafayıda döndükten sonra ipimizi kesip dört zürafayla başlayarak bir zürafa kalanakadar yapıyoruz ipi kesiyoruz .

Buşekilde sivri yapraklar oluyor , bununda etrafını düz zürafa dönüyoruz.


En alt katı yapıorız.
 Altı zürafayla başlıyoruz , yaprak yapımını dört pırpırla başlıyoruz.





Bunu tektaraftan artırarak on sıra çıkıyoruz.



Tek taraftan artırdığımız için bu şekilde çapraz oluyor.



On sıra olduktan sonra artırmayı bırakıp tek zürafa kalanakadar yapıyoruz bitiriyoruz.


Pervane şekli oluyor



Çiçeği birleştirme.

Küçük olan çiçeğin bıraktığımız ipine iğneyi geçiriyoruz


Büyük çiçeğin otasından batırıoruz.


Çiçeği ters çeviriyoruz burda düğümler yaparak sabitleştiriyoruz.

 
Bu şekilde oluyor.



Büyük çiçeğin ipine iğneyi geçiriyoruz .






Bu şekilde iyice sabitleştiriyoruz.


Orta tohumlarının yapılışı.
Onüç tane, küçük çiçeğin içinden büyük olmayacak şekilde pırpır yapıyoruz.


İpini çekip sıkıyoruz.


Hepsinin ucuna üç minik pırpır yapıyoruz.



Aralardaki geçişleri kesiyoruz.


Bu şekilde sıkıp büzüyoruz.





Ters çevirip düğümle sıkarak büzülmüş şeklinin bozulmamsını sağlıyoruz.


Çiçeğin ordasından geçirerek alttan diğerlerigibi sabitleştiriyoruz.



Küçük çiçeklerin yapılışı.
Beş tane zürafayla başlıyoruz .



Dört pırpır yapıyoruz.



İki kenardan artırarak üç sıra çıkıyoruz üç sıradan sonra artırmadan zürafa yapıyorız üç zürafa kalınca bırakıyoruz.



Bu şekilde beş yapraklı çiçek oluyor.


Aynı şekilde etrafını beyaz iple zürafa geçiyoruz sıkarak düğüm yapıyoruz.







Bununun da ordasını büyük çiçeğin ortası gibi yapıyoruz fakat bunu pırpırları daha kısa ve altı tane oluyor.


Boru kolyeye takılışı .
Kolyeyi tam ortalıyoruz sıkıp buşekilde düğümlüyoruz.









Çiçeğin ipine iğneyi geçiriyoruz


Kolyeye düğümlerle sabitleştiriyoruz sağlam olmasına özen gösteriyoruz.



Küçük çiçeğe iğneyi geçiriyoruz


Aynı şekilde düğümle bunuda sabitleştiriyoruz.





Sarmaşığını iki zürafayla başlıyoruz





Tek taraftan artırarak yapıoruz.


Uzadıkça kendiliğinden kıvrılıyor.


Seyrek bi şekilde kolyeye sarıyoruz



Sarıp ayarladıktan sonra arkadan görünmeyecek şekilde düğümlerle sabitleştiriyoruz.


Sarı olan sarmaşığı tek zürafa ile başlıyoruz ters düğümle ucuna  çıkarak devam eiyoruz.




Kolyenin ucundan sarkan sarı beyaz iplerde bu şekilde tek zürafayla başlayarak oluyor boyutlarını siz ayarlayabilirsiniz.

Ve kolyemiz tamamlanmış oluyor.